Dersin Adı | İçmimarlıkta Saha Çalışmaları |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
IAED 347 | Güz/Bahar | 2 | 2 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıProblem çözmeOlgu / Vaka çalışmasıKritik vermeGezi / İncelemeAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilere, çeşitli tipolojilerdeki mevcut mekanlara eleştirel bir gözle bakabilme becerisi ve ziyaret ettikleri mekanların tasarımını sorgulayarak kendi çalışmalarını eleştirebilme alışkanlığı kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, dönem boyunca teknik gezilerde ziyaret edilen mekanları dökümante etmeyi ve her ziyaret için takip eden haftada, yorumları içeren bir sunum hazırlanmasını sağlar. Dokümantasyon, ziyaret sırasında çekilen fotoğraflar ve notları içerirken, sunum, saptamaları, kıyaslamaları ve eleştirileri kapsar. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Aşama 01: Ders İçeriğinin ve Konuların Tanıtımı | |
2 | ÇALIŞTAY : Ders | The Handbook of Interior Design, (ed. Jo Ann Asher Thompson and Nancy H. Blossom), Aesthetic Coding in Interior Design, Mads Nygaard Folkmann, pp. 97-111, John Wiley and Sons Ltd, ISBN: 978-1-4443-3628-3, 2015. |
3 | Grupların organize edilmesi ve Öğrenci Sunumları | The Handbook of Interior Design, (ed. Jo Ann Asher Thompson and Nancy H. Blossom), Aesthetic Coding in Interior Design, Mads Nygaard Folkmann, pp. 97-111, John Wiley and Sons Ltd, ISBN: 978-1-4443-3628-3, 2015. |
4 | * Öğrenciler seçtikleri vaka çalışmasıyla ilgili kaynakçayı sınıfta sunmalıdır. (Örnek 'Şehir Üzerine Proje II: Harvard Alışveriş Rehberi' Oma) Öğrenciler vaka çalışmasının uygunluğunu araştırmalı ve tartışmalıdır. * Öğrenci Sunumu | The Handbook of Interior Design, (ed. Jo Ann Asher Thompson and Nancy H. Blossom), Aesthetic Coding in Interior Design, Mads Nygaard Folkmann, pp. 97-111, John Wiley and Sons Ltd, ISBN: 978-1-4443-3628-3, 2015. |
5 | * Çalışma 01: Bina Özellikleri: Kullanım / Büyüklük / Yapım Yılı / Malzeme ve Teknoloji Mimar vb. ve Tarihsel Arka Plan * Öğrenci Sunumu | The Handbook of Interior Design, (ed. Jo Ann Asher Thompson and Nancy H. Blossom), Concerns with Daylight and Health Outcomes, Michael D. Kroelinger, pp. 310-326, John Wiley and Sons Ltd, ISBN: 978-1-4443-3628-3, 2015. |
6 | Çalışma 02: Bina Çalışması: Seçilmiş binanın projesine göre uygun ölçekte çizimler (CAD'de). | Öğrenciler, vaka çalışmasını tartışmak için gerekli tüm grafik belgeleri sunacaklardır. Planlar, kesitler yükseltiler, alan çizelgesi vb. |
7 | Çalışma 03: Bina Çalışma: Fotoğraflar (mülkiyete ait olması gerekmez) / Eskizler özel yönler veya ayrıntılar. | Öğrenciler Fotoğraf / Eskiz Video veya diğer medya araçları aracılığıyla ilgi duydukları binanın kendine özgü yönlerini sunacaklardır. |
8 | Çalışma 04: Bina çalışma tekniği: Vakanızın ilginç bir bölümünü göstermek için açıklayıcı olan diyagramlar / şemalar (örn. Sirkülasyon / çevre sistemleri / vb.). | The Handbook of Interior Design, (ed. Jo Ann Asher Thompson and Nancy H. Blossom), Places in the Virtual and Physical Continuum: Examining the Impact of Virtual Behaviors on Place Attributes of Wireless Coffee Shops, Newton D’Souza and Yu Fong Lin, pp. 366-381, John Wiley and Sons Ltd, ISBN: 978-1-4443-3628-3, 2015. |
9 | ARA SINAV / PORTFOLYO SUNUMU | The Handbook of Interior Design, (ed. Jo Ann Asher Thompson and Nancy H. Blossom), Places in the Virtual and Physical Continuum: Examining the Impact of Virtual Behaviors on Place Attributes of Wireless Coffee Shops, Newton D’Souza and Yu Fong Lin, pp. 366-381, John Wiley and Sons Ltd, ISBN: 978-1-4443-3628-3, 2015. |
10 | Öğrenciler binada çalışılacak spesifik konuyu sunacaklardır (örneğin Doğal Aydınlatma / Yapay Aydınlatma / Mekan Planlama / Malzeme ve Teknoloji / Bağlam vb.) | The Handbook of Interior Design, (ed. Jo Ann Asher Thompson and Nancy H. Blossom), Places in the Virtual and Physical Continuum: Examining the Impact of Virtual Behaviors on Place Attributes of Wireless Coffee Shops, Newton D’Souza and Yu Fong Lin, pp. 366-381, John Wiley and Sons Ltd, ISBN: 978-1-4443-3628-3, 2015. |
11 | DÖNEM PROJESİ GELİŞİMİ | Öğrenciler, belirli bir konuyu tanımlamak ve açıklamak için diyagramlar / çizimler / vb. hazırlayacaktır. |
12 | DÖNEM PROJESİ GELİŞİMİ | Öğrenciler, çalışılan belirli bir konuyu diyagramlar / fiziksel modeller simülasyonlar vb. çizerek gösterecek ve sonuçlarını çıkaracaklardır. |
13 | PROJENİN SONUÇLANDIRILMASI | The Handbook of Interior Design, (ed. Jo Ann Asher Thompson and Nancy H. Blossom), The Relationship between Historic Preservation and Sustainability in Interior Design, Lisa Tucker, pp. 382-392, John Wiley and Sons Ltd, ISBN: 978-1-4443-3628-3, 2015. |
14 | PROJENİN SONUÇLANDIRILMASI | Final Portfolyo |
15 | Dersin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Dersin Gözden Geçirilmesi |
Ders Kitabı | The Handbook of Interior Design, (ed. Jo Ann Asher Thompson and Nancy H. Blossom), John Wiley and Sons Ltd, ISBN: 978-1-4443-3628-3, 2015. |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 30 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 6 | 70 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 7 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 6 | 5 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 122 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bir içmimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütür, uygular ve yönetir. | |||||
2 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varır, bunları analiz eder ve uygulamaya entegre eder. | |||||
3 | Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapar ve iletişim kurar. | |||||
4 | Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirir, entegre eder ve teşvik eder. | X | ||||
5 | Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlar. | |||||
6 | En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlar, değerlendirir ve kullanır. | X | ||||
7 | Alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirir. | |||||
8 | Görsel, sözel ve yazılı formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirir. | X | ||||
9 | Tasarıma yönelik, ulusal ve uluslararası düzeyde multidisipliner bir bakış açısı kazanır. | |||||
10 | Güçlü yanlarının farkına varır ve bunları bir ortam içinde geliştirir. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak içmimarlık ve çevre tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest